Om det blir väldigt hårda landningar under utbildningen, klarar flygplanen av det?
Landställen på våra Cessnor och Piper är tåliga och klarar hårda påfrestningar. Dessutom går tekniker igenom dem med jämna mellanrum.
Landställen på våra Cessnor och Piper är tåliga och klarar hårda påfrestningar. Dessutom går tekniker igenom dem med jämna mellanrum.
Ja, mycket ofta. Samtliga Aeroklubbens flygplan tas in på verkstad efter var 50:e flygtimma, där går en flygmekaniker igenom flygplanet. Dessutom får du lära dig att före varje flygning gå igenom flygplanet så att det är säkert att flyga.
Nej, det är det som är vitsen med att vara medlem i Aeroklubben. Då får du hyra våra flygplan. Eftersom vi är en allmännyttig ideell förening har vi inget vinstintresse utan det sker till självkostnadspris.
Nej, det har dom inte eftersom vi inte flyger så högt. Normalt flyger vi inte högre än 8.000–10.000 fot (2.450–3.050 meter). Flyger vi högre än så en längre stund måste vi ha syrgas.